اخبار, اخبار و آموزش

چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

در این مطلب برای شما عزیزان ارغوان راهنمای تشخیص شلوار جین خوب رو آماده کردیم که خیلی میتونه بهتون کمک کنه که شلواری با جنس خوب بخرین.

 

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده است که شلوار جین شما (که حتی با قیمت خیلی بالا خریداری کرده‌اید) پس از چند بار استفاده حالت اولیه خود را از دست بدهد؟ اگر پاسختان “بله” است پس لازم است با نکات مربوط به تشخیص شلوار جین با کیفیت آشنا شوید. ازآنجاکه این شلوار محبوبیت و کاربرد بسیار بالایی دارد، 7 نشانه مهم برای تشخیص شلوار جین با کیفیت بالا را معرفی می‌کنیم تا بتوانید شلوار جین باکیفیت را از نوع نامرغوب آن تشخیص داده و بهترین شلوار را از بین گزینه‌های موجود انتخاب نمایید.

1. پارچه سنگین‌تر

هرچه وزن شلوار جین بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر است. وزن بالای شلوار نشانه‌ی بافت محکم و ضخیم پارچه است و هرچه تاروپود پارچه به هم نزدیک‌تر باشند آن پارچه دوام بالاتری دارد. شاید هنگام پوشیدن شلوار جین ضخیم و سنگین در ابتدا احساس سفتی و ناراحتی کنید اما پس از چند بار استفاده و شستشو، بافت آن نرم‌تر شده و احساس راحتی خواهید داشت.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

2. دوخت مناسب

هنگام خرید به دوخت لبه‌های شلوار، درزهای کناری و دور جیب‌ها حتماً دقت کنید. دوخت محکم، بدون پارگی و کشیدگی نشانه کیفیت بالای شلوار جین است. دوخت دو ردیفی و دوخت زنجیره‌ای نشانه کیفیت بالای دوخت و مهارت و دقت بالای تولیدکننده است. دوخت یک ردیفی با نخ محکم و بادوام نیز نشانه خوبی از کیفیت شلوار است.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

3. حالت کشسانی پایین

شلوار جین مرغوب شلواری است که حالت کشسانی نداشته باشد؛ اما برخی به دلیل راحتی شلوار جین کشی سراغ آن می‌روند. نکته مهم هنگام خرید شلوارهای جین کشی این است که به میزان درصد کش به‌کاررفته در آن توجه داشته باشید. میزان کش که با عنوان لاکرا، اسپندکس یا استرچ بیان می‌شود نباید بیشتر از 2 درصد باشد؛ درصد زیاد کش باعث شل شدن، وا رفتن و پارگی شلوار می‌شود.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

4. توجه به جزئیات طراحی

برخی اوقات توجه به ویژگی‌های طراحی و ریزه‌کاری‌های شلوار به شما کمک می‌کند تا به کیفیت شلوار پی ببرید. این جزئیات شامل زیپ، دکمه و پرچ‌های مسی روی شلوار جین است. زیپ شلوار باید محکم و روان باشد. تولیدکننده‌های نامدار و اصیل روی دکمه یا زیپ شلوار حرف یا نشانه‌ای از برند خود را درج می‌کنند که این هم نشانه‌ای برای تشخیص شلوار جین با کیفیت است.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

5. دکمه‌های سفت

دکمه‌های شلوار جین باید ایمن و محکم باشد. در صورت شل بودن، احتمال زیادی وجود دارد که ضعیف طراحی شده باشد. توجه و دقت تولیدکننده به این جزئیات، نشان از کیفیت بالا در کل کار او دارد. دوختن دکمه سخت نیست اما بهتر است با انتخاب یک شلوار جین با کیفیت از این دردسر جلوگیری کنید.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

6. نخ‌های دوخت با کیفیت

شلوار جین با کیفیت نباید دارای نخ آویزان باشد. همه دوخت‌ها باید انتهای بسته داشته باشند. دوخت تمیز و بدون نخ اضافه و قابل‌مشاهده، نشانه‌هایی مهم برای تشخیص شلوار جین با کیفیت بالا است.

%چطوری پارچه شلوار جین خوب رو تشخیص بدیم؟

7. قیمت مناسب

قیمت بالاتر لزوماً به معنی کیفیت بیشتر نیست اما در کل شلوار جین مقاوم و خوب، ارزان نیست. شلوار جینی که همه ویژگی‌های بالا را داشته باشد حتماً شلواری گران‌قیمت خواهد بود اما شما باید باتوجه‌به هزینه‌ای که در نظر دارید یک تعادل بین هزینه و کیفیت برقرار کرده و خرید خود را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *