اخبار, اخبار و آموزش

رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

هر ساله در دنیا موسسه پنتون رنگی رو به عنوان رنگ سال انتخاب میکنه و این رنگ هم برای خانم های ایرانی که برای عید میخوان خرید کنین تاثیر گذاره.

امسال هم رنگ بنفش روشن به عنوان رنگ سال 2022-1401 انتخاب شده.در ادامه شما رو بیشتر با این رنگ آشنا میکنیم…

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

نگ very pery (رنگ آبی بنفش تقریبا به رنگ گل پریوش) از سوی کمپانی پنتون به عنوان رنگ سال ۲۰۲۲ معرفی شد و طراحان از آن در مد و پوشاک، دکوراسیون، مبلمان و لوازم جانبی سال ۱۴۰۱ استفاده می کنند.

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

 

آموزش زاپ دار کردن شلوار جین در خانه

آموزش کوتاه کردن دمپا شلوار جین به صورت فابریکی در خانه

11 نکته مهم برای شستن شلوار

 

سال 2022 چه رنگی مده؟ رنگ سال 1401 چه رنگی است؟

رنگ آبی مایل به بنفش انتخاب شده توسط موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 17-3938 می باشد.

رنگ سال ۲۰۲۲

کمپانی پنتون رنگ very pery را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. very pery یک رنگ آبی بنفش است که در معنا و مفهوم پویایی، ابتکار و خلاقیت را تشویق و ترویج می‌کند و در آن وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده‌اند.

کد رنگ سال ۲۰۲۲

آبی بنفش (Very Peri) با کد PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ رنگ سال ۲۰۲۲ است.

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

پنتون چیست؟

پنتون یا پانتون (Pantone) نام شرکتی است که منبع معتبر و مشهور جهانی در زمینه رنگ است. بیش از ۴۰ سال است که پنتون با محصولات، خدمات و تکنولوژی خود الهام بخش متخصصین طراحی در شناسایی رنگ‌ها و ایجاد خلاقیت است و از ۲۰۰۰ به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد.

روند انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

پ نتون سال پیش کوشید تا حد امکان با انتخاب رنگ مناسب، از بار سنگین همه‌گیری کرونا کم کند و با توجه به شرایط پیچیده دنیا دو رنگ خاکستری خنثی (Ultimate Gray ) و زرد در خشان ( Illuminating) به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ انتخاب شدند؛ مدیر اجرایی شرکت پنتون درباره این انتخاب گفت: همراهی پایا و جاودان دو رنگ زرد و طوسی نشان دهنده مثبت گرایی همراه با بردباری و ثبات است. اهل عمل و با ثبات اما در عین حال مثبت اندیش و دلگرم باشید. این ترکیب رنگ به ما امید و سرسختی را می‌آموزد. برای روح انسان ضروری است که حسی مشوق و متعالی در درون خود داشته باشد.

بعد از بیست ‎‌و دو سال معرفی رنگ سال، پنتون برای اولین‌بار اقدام به ساخت یک رنگ جدید برای عرضه به بازار و معرفی رنگ سال کرد هرچند که مشابه رنگ Very Peri پیش‌تر وجود داشت.

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

دلیل انتخاب رنگ سال ۲۰۲۲

پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را در قالب یک تغییر و مرحله‌ای برای گذار از دوران کرونا و پا گذاشتن به جریان زندگی عادی در نظر گرفته‌است؛؛ دوره‌ای که قرنطینه‌ها و ایزوله بودن تمام می‌شود. حالا هم که مردم هم عادات تازه‌ای پیدا کرده‌اند و استانداردهای جهانی نیز تغییر یافته، شرکت بین‌المللی متخصص در حوزه‌ی رنگ هم باید دست به اقدام تازه‌ای بزند.

این رنگ با ترکیب خاص خود، دنیای دیجیتال و جهان واقعی را با هم تلفیق کرده و از این نظر به آنچه ما طی این سال‌ها تجربه کرده‌ایم، نزدیکی زیادی دارد. استفاده از این رنگ در قالب دنیای دیجیتال هم بسیار کارآمد است و باعث محبوبیت بیشتر آن خواهد شد. این رنگ حس زندگی مدرن را هم در ما به وجود می‌آورد و بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال پل می‌زند.

رنگ جدید پنتون، خلاقیت و نوآوری را با خود به همراه آورده است. زیرا پس از شیوع کرونا زندگی همه دچار تغییر شده است؛ اکنون که یک دوره منزوی و دور از اجتماع به پایان رسیده و استانداردها حال تغییر هستند، این رنگ اعتماد به نفس می‌بخشد و خلاق افراد را زنده خواهد کرد تا از تغییرات استقبال کنند.

در سال جدید مفاهیم و استانداردها در حال تغییر هستند و زندگی دیجیتالی و فیزیکی به روش‌های جدیدی در هم ادغام شده‌اند. در این دوره طراحی دیجیتال کمک می‌کند تا محدودیت‌های دنیای واقعی را گسترش داده شود و دری رو به دنیای مجازی پویا باز شود.

وب‌سایت پنتون اعلام کرد: طراحی دیجیتال با گشودن دنیای مجازی برای ما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز امکانات تغییر یافته را پذیرا شویم.

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

ویژگی‌های رنگ سال ۲۰۲۲

Very Peri در عین این‌که به رنگ آبی نزدیکی زیادی دارد و طرفداران این رنگ را راضی می‌کند، در ترکیبات خود کمی رنگ قرمز هم دارد و شاید به‌همین دلیل در کنار احساس آرامش، حس حرکت را نیز القا می‌کند و حس خلاقیت را برمی‌انگیزد. لوری پرسمن، معاون رنگ در مؤسسه پنتون می‌گوید: ساخت یک رنگ جدید بعد از مدت‌ها برای اولین‌بار در این شرکت اتفاق افتاده و این نیز نمادی از تغییراتی است که در سال آتی پیش روی ما قرار می‌گیرد؛ رنگ سال آینده منعکس کننده اتفاقاتی است که در فرهنگ جهانی می‌گذرد و بیانگر سوالاتی است که مردم در تلاش برای دریافت پاسخ آنها هستند.

او افزود که PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ Very Peri با ترکیب طیف‌های آبی و بنفش-قرمز، شادابی و حضور پویا را نشان داده و بیان خلاقیت خود را تشویق می‌کند.

ست کردن رنگ سال ۲۰۲۲

از آنجا که رنگ سال ۲۰۲۲ جذاب و نو به‌شمار می‌آید، برای ست کردن هم چالش‌برانگیز است. شرکت پنتون برای آسان کردن کار، چهار پالت رنگی متعادل‌کننده برای این رنگ جدید ارائه کرده که استفاده از این رنگ‌های مکمل کمک می‌کند تا رنگ سال جلوه بهتری داشته باشد.

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

%رنگ سال مانتو و شلوار سال 2022 و 1401

رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

شرکت پنتون به طور غیررسمی برای انتخاب رنگ سال شهرت دارد. از سال 2000، موسسه رنگ پنتون هرساله یک رنگ را به عنوان رنگ خاص سال انتخاب می‌کند. این شرکت دو بار در سال، در ماه می و نوامبر، میزبان جلسه‌ای محرمانه با حضور متخصصین است. این جلسات در اتاقی به رنگ سفید برگزار می‌شود تا رنگ‌های محیطی تاثیری بر انتخاب رنگ سال نداشته باشند.

 

رنگ سال های 2000 تا 2021

رنگ سال ۲۰۰۰: شرکت پنتون رنگ cerulean را انتخاب کرد؛ رنگی بین نیلی و آبی آسمانی؛ همان آبی نیلگون.

رنگ سال ۲۰۰۱: fuchsia rose انتخاب شد fuchsia گلی است که در زبان فارسی به گل گوشواره‌ای معروف است و رنگ آن میان قرمز و صورتی است، مشابه رنگ گل رز.

رنگ سال ۲۰۰۲: قرمز واقعی انتخابی که نیاز به توضیح ندارد؛ قرمزی واقعی بدون هیچ طیف اضافی.

رنگ سال ۲۰۰۳: آبی آسمانی رنگ این سال بود.

رنگ سال ۲۰۰۴: Tiger lily یا نارنجی هیپنوتیزم شده انتخاب شد.

رنگ سال ۲۰۰۵: آبی فیروزه‌ای، به گفتۀ شرکت پنتون این رنگ از رنگ دریاها گرفته شده است.

رنگ سال ۲۰۰۶: پنتون رنگی میان سفید و نقره‌ای را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. دلیل این انتخاب حیوانی به نام سکه دریایی sand dollar بود، این حیوان از شاخه خارپوستان و به صورت پهن و صفحه‌ای شکل هستند.

رنگ سال ۲۰۰۷: تندترین رنگ در میان این سال‌ها، شرکت پنتون در این سال رنگ قرمز تند را که از فلفل قرمز گرفته بود انتخاب کرد.

رنگ سال ۲۰۰۸: رنگ آبی اننخاب ‌شد، تا سال ۲۰۰۸ بیشتر رنگی هایی از طیف آبی به عنوان رنگ سال انتخاب شده‌اند.

رنگ سال ۲۰۰۹: میموسا (mimosa) نام رنگ این سال بود، رنگی شبیه به آب پرتقال که از رنگ یک نوشیدنی به نام (Mimosa)  گرفته شده است.

رنگ سال ۲۰۱۰: رنگ فیروزه‌ای به عنوان انتخاب پنتون بود. این دومین بار بود که رنگ فیروزه‌ای انتخاب شد.

رنگ سال ۲۰۱۱: Honeysuckle رنگ آن سال بود. این اسم از گیاهی به همین نام می آید که رنگی شبیه به صورتی دارد، در ایران این گیاه با نام پیچ امین‌الدوله شناخته می‌شود.

رنگ سال ۲۰۱۲: tangerine tango تانگو نارنگی، تانگونارنگی رنگی میان نارنجی و قرمز دارد.

رنگ سال ۲۰۱۳: بالاخره از خانواده سبزها؛ زمرد در این سال به عنوان اولین عضو خانواده سبزها انتخاب شد.

رنگ سال ۲۰۱۴: پنتون ارکیده درخشان را که از طیف بنفش است برای سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد.

رنگ سال ۲۰۱۵: باز هم نام نوشیدنی، Marsala نام رنگی است میان قرمز و قهوه‌ای.

رنگ سال ۲۰۱۶: دوگانگی در رنگ. پنتون دو رنگ را برای این سال انتخاب کرد و نام رز کوارتز و آرامش بر روی آنها گذاشت. تقریبا می شود گفت سبز و آبی کم رنگ، کوارتز درکوهی است که با انواع و رنگ‌های مختلف دیده شده است.

رنگ سال ۲۰۱۷: سبز؛ برای دومین بار.

رنگ سال ۲۰۱۸: بنفش فوق العاده یا Ulrta Violet رنگ سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

رنگ سال ۲۰۱۹: مرجانی زنده

رنگ سال ۲۰۲۰: آبی کلاسیک

رنگ سال ۲۰۲۱: شرکت پنتون دو رنگ خاکستری (Ultimate Gray ) و زرد (Illuminating) را انتخاب کرد.

 

 

@arghavan_clothing
@boutique.arghavan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *