اخبار و آموزش

شلوار جین رو چطوری بشوریم که بیشتر عمر کنه؟

%شلوار جین رو چطوری بشوریم که بیشتر عمر کنه؟

هیچ مخالفتی بر اینکه شلوارهای زاپ‌دار انقدر محبوب هستند وجود ندارد؛ اما نکته‌ی قابل توجه این است که شلوارهای پاره نسبت به شلوارهای دیگر بیشتر در معرض آسیب و خراب شدن هستند و برای پوشیدن و به خصوص شستن آن‌ها، باید خیلی دقت کرد. در ادامه به چند مورد می‌پردازیم که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید طول عمر شلوارتان را زیاد کنید.

%شلوار جین رو چطوری بشوریم که بیشتر عمر کنه؟

%شلوار جین رو چطوری بشوریم که بیشتر عمر کنه؟

%شلوار جین رو چطوری بشوریم که بیشتر عمر کنه؟۱. پشت و رو کردن

بیشتر مردم شلوارهایشان را با لباس‌های دیگر داخل لباس‌شویی می‌اندازند و ماشین هم همه رو باهم می‌چرخاند و می‌شورد. اگرچه این روش برای اکثر لباس‌ها روش مناسبی است، اما در مورد جین زاپ‌دار اشتباه است و خطر خراب شدن و پاره شدن آن را زیاد می‌کند. پارچه این شلوارها خود به خود پاره است و تار و پود آن‌ها زخمی است. پشت و رو کردن شلوار فقط یک دقیقه طول می‌کشد اما باعث می‌شود شلوار شما بیشتر کار کند.

۲. مکرر آن را نشویید

برعکس تفکر اکثر مردم، لازم نیست شلوارهایتان را بعد از هربار پوشیدن بشویید. شما می‌توانید حداقل یک هفته شلوارتان را بپوشید و بعد آن ‌را بشویید. همان‌طور که در قبل گفتیم، شلوارهای پاره در معرض آسیب زیاد هستند و با شستن بیش از حد آن‌ها پارگی‌های بیشتری در پارچه آن خواهید دید؛ در نتیجه بهتر است که بیش از حد شلوارهای زاپ‌دارتان را نشویید.

۳. برای خشک شدن آن‌ها را روی بند رخت پهن کنی

بعد از شستن شلوارتان، اگر دوست دارید می‌توانید به مدت ۲۰ یا ۳۰ دقیقه آن‌ را داخل خشک‌کن بیندازید تا خشک شود؛ اما متأسفانه خشک‌کن باعث آسیب رسیدن به پارچه شلوار می‌شود و تکرار کردن این کار باعث از بین رفتن و خراب شدن شلوار می‌شود؛ بنابراین برای خشک کردن شلوارهای زاپ‌دار بهتر است که آن‌هارا روی بند رخت خشک کنید.

۴. با رنگ‌های مشابه بشورید

اگر قصد شستن چند لباس را همزمان دارید، مانعی برای شستن همزمان شلوار زاپ‌دار با لباس‌های دیگر وجود ندارد اما برای این کار حتما دقت کنید که رنگ لباس‌هایی که در ماشین لباس‌شویی می‌اندازید باهم مشابه هستند. با این کار مطمئن خواهید شد که شلوارتان رنگ دیگری را به خود جذب نمی‌کند و برای مدت بیشتری سالم می‌ماند.

۵. از مواد سفیدکننده و وایتکس استفاده نکنید

بعضی افراد هنگام شستن لباس‌‌ها، به منظور از بین بردن لک‌ها، مقداری سفیدکننده و یا وایتکس به آن‌ها اضافه می‌کنند. این کار به تدریج باعث خراب شدن شلوار جین و حتی بقیه لباس‌ها شده و مواد شیمیایی موجود در سفیدکننده‌ها با خنثی کردن، رنگ لباس را از بین می‌برند.

فرقی نمی‌کند شلوار شما آبی باشد، سورمه‌ای، مشکی و یا هر رنگ دیگری. شستن آن‌ها با مواد سفیدکننده باعث از بین رفتن رنگ آن خواهد شد. البته که همیشه می‌توانید دوباره آن‌ها را رنگ کنید اما چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

یک راه مطمئن‌تر برای از بین بردن لک روی لباس‌ها، اضافه کردن یک پیمانه سرکه به ماشین لباس‌شویی است. سرکه علاوه بر از بین بردن لک‌‌ها، برخلاف سفیدکننده‌ها باعث از بین رفتن رنگ لباس شما نمی‌شود.

۶. به تگ مراقبتی شلوارتان دقت کنید

اگر تاکنون به این موضوع توجه نکرده‌اید، از این پس به تگ مراقبتی شلوار زاپ‌دارتان حتما توجه کنید. تگ‌های مراقبتی حاوی اطلاعات مستقیم از سازنده‌ی شلوارها هستند. روی این تگ تمامی دستورهای مراقبتی مانند نحوه‌ی شست‌وشو، درجه حرارت آب و… نوشته شده است.

سخن آخر

مد و فشن همواره در حال پیشرفت و بهتر شدن است و این به معنی است که چون چیزی در زمان گذشته خوب نبوده، دلیل نمی‌شود الان هم به درد نخور باشد. اما کار عاقلانه این است که حداقل شلوارهای پاره‌‌تان را در مصاحبه‌های کاریتان نپوشید. استثنائا برای مصاحبه‌های کاریتان لباس ترندی را بپوشید که مورد قبول همه باشد اما در موارد دیگر تنها نظری که اهمیت دارد نظر شماست.

منبع: StyleCasterWikihowOrangemedianetwork

 

شستشو با دست

بهتر است شلوار جین را داخل وان حمام بشویید چون می توانید هنگام شستشو شلوار را صاف کف وان قرار دهید.

هنگام آبکشی یک لیوان سرکه و دو قاشق غذاخوری نمک را با مقداری آب ترکیب کنید و شلوار را کمتر از یک ساعت داخل این محلول قرار دهید. این محلول مانع از رنگ پریدگی شلوار جین می شود.

شلوار جین را در آب گرم تر از ۱۵۰ درجه فارنهایت شستشو ندهید.

هرگز از پودر لباسشویی استفاده نکنید. به جای آن از صابون یا مایع لباسشویی استفاده کنید.

هنگام شستشو هرگز شلوار را به هم نسائید. از یک عدد برس نرم استفاده کنید.

اگر از صابون استفاده می کنید آن را مستقیم به لباس نزنید بلکه به برس بزنید.

 

شستو با ماشین لباسشویی

درست است که شستشوی لباس جین با ماشین لباسشویی توصیه نمی شود اما خیلی ها وقت برای شستشو با دست ندارند.

شلوار را پشت و رو کنید و جیب ها را خالی کنید.

دمای آب بیشتر از ۱۰۵ درجه نباشد و دور شستشو روی ۶۰۰ باشد. اگر ماشین لباسشویی برنامه مخصوص جین دارد آن را انتخاب کنید.

از مایع لباسشویی استفاده کنید و قبل از آبکشی برای حفظ رنگ لباس یک پیمانه سرکه به آب اضافه کنید.

 

نکاتی برای حفظ رنگ جین

در کل هر چه لباس جین را کمتر بشوئید رنگ آن بهتر می ماند. اگر لکه ای روی لباس بود بدون شستشوی کامل لباس فقط قسمت لکه دار را تمیز کنید.

اگر روی لباس پارچه چرم کار شده برای جلوگیری از ترک خوردگی روی آن گلیسیرین بزنید.

اگر شلوار جین چروک شده است روی آن کمی آب بپاشید سپس تا کرده و بپیچانید. برای جلوگیری از چروک شلوار هم می توانید آن ها را به این شکل داخل کمد نگهداری کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *