اخبار, اخبار و آموزش

معرفی اسم های فرم های بدن و لباس مخصوص این اندام ها

%معرفی اسم های فرم های بدن و لباس مخصوص این اندام ها

ساختار بدن انسان ها به گونه ای است که هرشخص دارای فرم بدن خاصی هستند که هرکدام در نوع خود زیبایی های دارند. فرم بدن هر فرد به ساختار استخوان ها، ژن ها، سن، توزیع چربی، توده عضلانی و سبک زندگی آن بستگی دارد، طبق تحقیقات بدست آمده مشخص شد که به طور گسترده فرم بدن زنان در پنج دسته مختلف قرار دارد و هرکدام از شکل های بدن دیگر ترکیبی از این پنج فرم به وجود می آید. گاه شاید برایتان سوالی پیش بیاید که فرم بدن شما از کدام نوع است و چه لباسی برای تیپ بدنتان مناسب است؛ ما در اینجا به شما کمک میکنیم با انوع فرم بدن آشنا شوید و استایل ایده آل خودتان را بسازید.

%معرفی اسم های فرم های بدن و لباس مخصوص این اندام ها

در ادامه مقاله همراه ما باشید.

  1. فرم بدن صاف و مستطیلی

اگر تمام قسمت های بدن شما از گردن به پایین به یک اندازه، صاف و کشیده است شما تیپ بدنی باریکی دارید، به این تیپ بدنی سوپر مدل نیز می گویند.

لباس های جذب و پولک دار برای آنان که فرم بدنی مستطیلی یا خط کشی دارند بسیار جذاب است و باعث میشود با این لباس استایل فوق العاده خیره کننده ای داشته باشند و اندام های ظریفشان زیبا تردیده شود. همچنین برای پرتر نشان دادن اندام هایتان از پوشیدن لباس های مشکی اجتناب کنید و لباس های رنگ روشن را انتخاب کنید؛ لباس ها و بافت هایی با برش ها  مختلف را امتحان کنید.شلوارهای جین جذب مانند مام استایل و مام فیت مناسب هستند زیرا پاها را کشیده تروکمررا باریک ترنشان میدهد؛ و انحنا بدن را مشخص ترو قسمت پایین تنه را حجیم تر میکند.

%معرفی اسم های فرم های بدن و لباس مخصوص این اندام ها

برای انتخاب لباس مجلسی متناسب با اندام های لاغرتان به سراغ لباس های مجلسی زنانه بروید که کمی حالت و فرم بدن برجسته تری به وجود آورد.

بهتر است لباس مجلسی کمربند دار انتخاب کنید و کمربند لباس را در لاغرترین بخش کمرتان قرار دهید.

اگر لباس مجلسی شما دو بخش دارد؛ بالاتنه آن باید در بخش میانه باسن قرار بگیرد.

بالاتنه لباس یا تاپ مجلسی شما میتواند پیله دارباشد.

شخصیت های مشهوری مانند: کامرون دیاز، نیکول کیدمن، جنیفرآنیستون، ژیزل بوندشن، و ملکه اسپانیا به نام لتیزیا اورتیز دارای فرم بدنی بدون انحنا و مستطیلی میباشند.

  1. فرم بدن گلابی

باسن بزرگ و سینه های کوچک نشان از فرم بدنی گلابی یا مثلثی است، همانطور که میدانیم در این فرم بدن، زنان باسنی پهن دارند و اگر لباس مناسب با این اندام را انتخاب کنید؛ فرم کمرتان بسیار زیبا به نظرمیرسد.

برای فرم بدن گلابی میتوانید تاپ های یقه اسکوپی و یقه قایقی روشن بپوشید؛ تا شانه های شما پهن تر نشان داده شود. از پوشیدن سوتین های پوش آپ یا اسفنجی غافل نشوید تا تعادل اصلی و مناسبی بین بالاتنه و پایین تنه ایجاد شود. شلواری برای اندام گلابی شکل مناسب است که حجم پایین تنه را به حداقل برساند و باسن را کوچک ترنشان دهد؛ برای این کاراز رنگ های تیره تر، برش های صاف و دوخت های ساده استفاده کنید.

به طور کلی شلوارهای ساده و شلوارهای کمرگنی و یا جین های راسته با قد بلند، بوت کات و جین های بگی بهترین انتخاب هستند.

اگر میخواهید اندامتان همیشه مناسب و مرتب باشد از پوشیدن لباس های پف دار، شلوار های لوله تفنگی ودامن های تنگ خودداری کنید.

برای انتخاب کردن لباس مجلسی زنانه برای فرم بدن گلابی(مثلثی) به سراغ لباس هایی با بالاتنه طرح دار و رنگی برید تا شانه هایتان را پرتر نشان داده و بالانس را دربدن شما به وجود می آورد؛ استفاده از زیورآلات و اکسسوری های پرزرق و برق و رنگی باعث نشان دادن برجستگی های بدن و توجه بیشتر به بخش بالاتنه و توجه کمتری به بخش پایین تنه میشود.

%معرفی اسم های فرم های بدن و لباس مخصوص این اندام ها

  1. فرم بدن سیب

اگر بالاتنه توپری دارید و قسمت اندام های بالایی زودتر چاق میشوید فرم بدنی شما به شکل سیب است؛ از ویژگی های اصلی این تیپ بدنی داشتن سینه بزرگ و باسن کوچک و همچنین بخش میانی پر است. به علت داشتن پاهای باریک این افراد باید لباسی انتخاب کنید که به پایین تنه انحنا و شکل پرتری میدهد و به متعادل کردن بالاتنه کمک میکند.

فرم بدن سیب و زیبایی پاهای باریک این زنان باعث میشود تا با پوشیدن یک شلوارکوتاه یا کفش پاشنه بلند بدن کشیده تری داشته باشند ونیمه پایینی بدنشان معتدل شود واستایل دلنشینی برای خود بسازند.

برای اینکه نگاه ها را از روی کمر، شکم و سینه بردارید بهتراست لباس ها و دامن های تنگ را از استایل تان حذف کنید. همچنین پوشیدن لباس هایی با الگوهای متفاوت در ناحیه شکم و بستن کمربند های پهن تمام توجه را به قسمت های شکم جلب میکند؛ پس قید ای نوع لباس ها را بزنید.

به علت داشتن بدن برجسته باید لباس مجلسی انتخاب کنید تا تمام فرم بدن شما را پوشش دهد.

به این منظور بهتر است یک پیراهن با کمر آزاد و یقه هفت یا پیراهن چین دار با کمربند انتخاب کنید تا کمی گودی کمرایجاد کند و بدن شما شکل بگیرد.

پیراهن زنانه ای که میپوشید باید بخش بالاتنه و قسمت شکم را به خوبی بپوشاند؛ به همین خاطرازپوشیدن کت های شش یا هفت دکمه و یا مدل لباس مجلسی جذب بپرهیزید.

4.شکل بدن ساعت شنی

فرم بدنی ساعت شنی از آن دسته تیپ ها است که عرض شانه وباسن متناسب است و کمر باریک و خوش فرمی دارند و پاهایشان در یک راستا با نیم تنه قراردارد.ساعت شنی یک فرم بدنی ایده آل و خواستنی برای زنان است و حتی با پوشیدن لباس های تنگ بسیار جذاب میشوند و ظاهری برجسته تر خواهند داشت.

پوشیدن لباس جذب برای قسمت کمر و سینه هایشان هیچ ممنوعیتی ندارد و به راحتی برای فرم و انحنا اندام خود میتوانند ازاین نوع لباس استفاده کنند؛ گزینه های متنوعی برای این دسته از افراد وجود دارد، مانند:کمربندهای پهن روی پیراهن یا لباس، تاپ و دامن، لباس های راسته، دامن تاپ های  تنگ، ژاکت های کوتاه، تاپ یا لباس هایی با کمر چین دار، دامن های مدادی، دامن های چاکداردرپهلویا پشت، چکمه های بلند، صندل های بنددار، کفش های پاشنه بلند که میتوانند بپوشند و از استایل خود لذت ببرند.

 

از پوشیدن لباس های بگی و آزاد و بدون الگو خودداری کنید زیرا ظرافت زنانه شما را میگیرد و چاقی را به بدنتان القا میکند و همچنین استفاده زیاد از اکسسوری ها ممنوع میباشد.

پر بودن بخش بالاتنه و پایین تنه از ویژگی های فرم بدنی ساعت شنی است برای انتخاب کردن لباس مجلسی زنانه باید لباسی انتخاب کنید تا تاکید بسزایی در بخش لاغربدن یعنی کمر داشته باشد؛ مدل های لباس مجلسی یقه هفت، دامن مدادی و جذب و تاپ مجلسی یقه هفت بهترین گزینه ها برای این فرم بدنی است.

نکته ای که وجود دارد این است که شاید دلتون نخواد فرم بدنتان، انحنای اندامتان دیده شود؛ در این صورت از لباس های تیره و یا لباس های راه راه عمودی استفاده کنید.

5.فرم بدن مثلثی معکوس

شانه های پهن، باسن کوچک و پاهای باریک از ویژگی های فرم بدنی مثلث معکوس میباشد؛ بالاتنه حجیم و برجسته در این اندام باعث شده تا توجه را از کمرتان دور کند.

انواع لباسی که میتوانید بپوشید شامل: لباس های یقه گرد و یقه هفت، شلوار جین جیب دارو با کمر باریک، لباس ساتن، برش ماهی، گوشواره و گردنبند های باریک، لباس های بلند، شلوار های فاق بلند، کفش های پاشنه دار و دامن های پولک دار است.

اما پوشیدن لباس ها و تاپ های گشاد و بدون فرم، دامن های مدادی، شلوارهای گشاد، لباس با آستین سه ربع، شلوارهایی با کمر پهن و لباس ها اپل دار برای فرم بدن مثلثی معکوس گزینه مناسبی نیستند.

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام خرید پیراهن طول و قد آن میباشد؛ ایده آل ترین حالت برای پا باریک و حسادت برانگیز شماست؛ به علاوه، پیراهن های بلند چاکدار نیزپاهای ظریف شما را به شکل شیکی نمایان میکند.

6.فرم بدن الماسی

از ویژگی های فرم بدنی الماسی شکل باسن پهن، سینه باریک در راستای شانه هایتان است

قسمت میانی بدنتان پرتر دیده میشود واضافه وزن بیشتردر اطراف شکم معطوف میشود، در این تیپ بدنی کمر فرم مشخصی ندارد؛ و قسمت ران پا وزن بیشتری دارد.

یکی از بهترین ویژگی های فرم بدن الماسی مربوط به بازوها و پاها است. بازوهای شما باریک و خوش فرم هستند و پا ها به خوبی فرم گرفته است.

برای داشتن استایل مناسب با اندام الماسی شکل باید یک تعادل فوق العاده با سینه های خود ایجاد کنید تا کمرشما زیباتر به نظر برسد؛همچنین شلوارو دامن هایی انتخاب کنید که دارای انحنا هستند تا لاغر تربه نظر برسید. همچنین به دلیل اینکه پاهایتان خوش فرم تراست در انتخاب لباس به این قسمت توجه بیشتری داشته باشید؛ چند نمونه از لباس هایی که فرم بدنتان را زیبا ترمیکنند مانند: تاپ و لباس های کمربنددار، لباس هایی با آستین های کلوش، شلوار جین تیره، تاپ های دکلته، دامن ها و شلوارهای کوتاه و راسته، کت و پیراهن های اپل دار، کمربند، گوشواره، گردنبند بزرگ، کفش پاشنه بلند میتوانید با استفاده از این لباس ها استایل شیک و جذابی بسازید.

در انتخاب شلواربرای این فرم بدنی باید نمونه هایی که طرح های افقی دارند، بپوشید تا بدن شما را عریض تروحجیم تر نشان دهد مثل شلوارهای دمپا کلوش

ممنوعیت های این نوع فرم بدنی شامل شلوارهای جین مخروطی، پیراهن و تاپ های طرح شلوغ، لباس هایی با طرح های عمودی و چکمه های بزرگ لباس هایی هستند که باید از پوشیدن آنان خودداری کرد.

آیا فرم بدن تغییرمی کند؟

مهم ترین اصل درساختاربدن انسان ها استخوان است که تغییر نمیکند و ثابت میماند؛ اما شکل بدن زنان ممکن است بسته به سن، بارداری، عادات غذایی و سبک زندگی تغییر کند.

اما بازهم میتوان به شکل اولیه بدن خود بازگشت مثلا در بارداری باسن پهن تری خواهید داشت ولی بعد زایمان احتمال اینکه دوباره باسن تان باریک شود زیاد است.

یا اینکه با رژیم غذایی نامناسب دچار اضافه وزن میشوید اما با ورزش و برنامه ریزی غذایی میتوانید فرم بدن ورزشی بسازید.

6 موارد از مهم ترین فرم بدنی دربالا نام برده شد که میتوانید تعیین کنید دارای کدام تیپ بدنی هستید؛ و از آنجا که اندام ها با ارزش ترین دارایی هایمان هستند متناسب با آن لباس بپوشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *