اخبار, اخبار و آموزش

شلوار لی رو چطوری بشوریم که رنگ نده؟

%شلوار لی رو چطوری بشوریم که رنگ نده؟

 چگونه به درستی شلوار لی خود را بشویید و عمر شلوار لی خود را افزایش دهید

شلوار لی بسیار محبوب است و بخش مهمی از کمد لباس همه است، راحت و همه کاره است و می‌توان آن را با پیراهن و کت و یا با تی‌شرت سبک پوشید. اکثر شلوارهای لی بیشتر از پنبه ساخته می شوند، بنابراین بادوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب مدت طولانی دوام خواهند داشت. اصول اولیه نحوه شستن شلوار لی به حفظ آن و ماندگاری طولانی مدت آنها کمک می کند.

%شلوار لی رو چطوری بشوریم که رنگ نده؟

با روش های شستن شلوار لی آشنا شوید

– بلافاصله پس از خرید بشویید

آویزان یا حمل نکنید! باید سریع شلوار لی مشکی را در لباسشویی بیندازید. این یک اقدام احتیاطی قبل از درمان است. اگر روی نوع شلوار لی قابل شستشو ردی وجود داشته باشد به این معنی است که قبل از استفاده باید شسته شوند.

چگونه شلوار لی تیره را با دست بشویم؟

ابتدا شلوار را خشک کنید، برای شستن آن از آب زیاد استفاده نکنید زیرا خیس می شود، هنگام شستن شلوار حتما از آب سرد استفاده کنید (توصیه می شود)، شلوار لی را خودتان بشویید، یعنی خودتان شلوار خشک کنید.. با این کار، شما تضمین می کنید که در آینده رنگی نخواهد شد

چگونه از لک شدن شلوار لی جلوگیری کنیم؟

هنگام شستشو به آب سرد سفید کننده اضافه کنید.

مواد شوینده به تعیین رنگ شلوار کمک می کنند و از کم رنگ شدن آن در آینده جلوگیری می کنند. کافی است یک ظرف کوچک مواد شوینده اضافه کنید و به مقدار زیادی نیاز نخواهید داشت اگر نگران تغییر فرم شلوار لی خود هستید، توصیه می کنیم دستان خود را بشویید.

ممکن است فکر کنید که شلوار لی قبل از شستن باید چندین بار شسته شود.

اولی را فراموش نکنید، فقط شلوار لی را بشویید، دومی را بشویید، قبل از شستن آن را جلو و عقب بشویید. همچنین، اگر نگران متفاوت به نظر رسیدن شلوار لی خود هستید، شستن دست بهترین راه است.

%شلوار لی رو چطوری بشوریم که رنگ نده؟

شلوار لی را یک شب در محلول آب سرد و مایع قرار دهید

اگر بعد از مراحل بالا شلوار لی شما هنوز کثیف است، این مراحل را دنبال کنید: یک کاسه را پر از آب کنید، یک ماده شوینده حاوی سفید کننده اضافه کنید و شلوار لی را یک شب خیس کنید. سپس آن را در آفتاب آویزان کنید تا خشک شود.

از سفید کننده استفاده کنید.

شلوار لی را در خشک کن نگذارید. همیشه بگذارید به طور طبیعی خشک شود

شلوار لی را با لباس‌های دیگر بشویید.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید هنگام شستن شلوار لی انجام دهید حفظ رنگ آن است، پس مراقب لباس های خود باشید. شستن مکرر شلوار جین می تواند به مرور زمان کم رنگ شود.

اگر شلوار لی خود را همراه با شلوار یا لباس های رنگ روشن خود می شویید، باید همه شلوار لی خود را جداگانه بشویید، زیرا هر چیزی که شسته شده ممکن است رنگ شود.

هنگام شستن به برچسب شلوار دقت کنید

برچسب های روی شلوار لی خود را بخوانید تا ببینید آیا دانشی در مورد نحوه شستن آنها وجود دارد یا خیر.

برخی از شلوارهای لی فقط به شستشوی اولیه یا شستشوی سبک نیاز دارند، بنابراین حتماً دستورالعمل های مراقبت توصیه شده را دنبال کنید.

شستشو کردن

برای کاهش خطر پژمرده شدن، شلوار را قبل از شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید. بهتر است قبل از اینکه شلوار را از خشک کن بیرون بیاورید، آن را به سمت بیرون بچرخانید.

همچنین باید تمام زیپ ها و دکمه های شلوار خود را ببندید.

صبر کنید تا خشک شود

برای جلوگیری از رطوبت و تغییر رنگ از شلوارهای خشک خودداری کنید.

اگر می خواهید شلوار لی خود را خشک کنید، آن را در ماشین لباسشویی با محیطی ملایم و روی حرارت ملایم قرار دهید.

از روی حرارت بردارید و روی بشقاب یا کمربند کاملا خشک کنید.

همانطور که در قسمت نکات خانه مرطوب به آن اشاره کردیم، قبل از آویزان کردن لباس های خود را دراز کنید تا از چین و چروک جلوگیری کنید.

شلوار لی را یک بار از زانو تا کنید و روی یک نخ یا پاپیون آویزان کنید تا خشک شود.

بعد از شستن، شلوار جین را بیرون آویزان کنید تا در سایه در آفتاب خشک شود.

%شلوار لی رو چطوری بشوریم که رنگ نده؟

آخرین روشی که شما میتوانید برای جلوگیری از رنگ دادن شلوار لی جلوگیری کنید؟

سرکه را به محلول شستشو اضافه کنید

قدیمی و خنده دار به نظر می رسد، اما اگر آن را امتحان کنید، یک اثر عالی خواهید دید. برای انجام این کار، یک فنجان سرکه سفید را در حین شستشو به آب سرد اضافه کنید، به این ترتیب می توانید عمدتاً از لکه دار شدن شلوار جین جلوگیری کنید.

شلوار لی با مواد بادوام بپوشید که به راحتی در یک کاسه آب سرد و سرکه سفید شسته نشود و حداقل یک ساعت خیس کنید. حتی در صورت لزوم، می توانید اجازه دهید یک شب در محلول آب و سرکه بخوابند و مطمئن شوید که نشکنند.

  • فراموش نکنید که در آخر آنها را آبکشی کنید تا بوی سرکه را جذب نکنند.

به هر حال، اگر لباس‌هایتان هنوز کثیف هستند و لباس‌هایتان کثیف هستند، کاری جز شستن آب داغ نمی‌توانید انجام دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد، رنگ شلوار لی می تواند روشن و کمی نازک باشد. اما راهی جز جلوگیری از رنگ و از بین بردن برخی لباس ها وجود ندارد.

تاکنون بسیاری از افراد با استفاده از این روش ها توانسته اند به میزان قابل توجهی از تغییر رنگ شلوار لی خود بکاهند یا از آن جلوگیری کنند. بنابراین، تلاش های فوق ارزش آن را دارد. پاسخ ها:

1) لباس های ساده:

بهتر است شلوار یا لباس را جداگانه یا با لباس های همرنگ بدون رنگ، رنگ و تغییر رنگ بشویید.

۲) از آب سرد استفاده کنید.

آب گرم یک قاتل شلوار لی یا ژرمن است و برای شستن هر لباسی باید از آب سرد یا گرم استفاده کنید. شلوار بعد از شستن رنگ خود را از دست می دهد و کمی پژمرده می شود و از طرفی فقط آب جوشیده و داغ که در حالت قبلی نیست می تواند آسیب زیادی به شلوار شما وارد کند.

3) شلوار را برگردانید.

به طور کلی شستن شلوار جین عمر آن ها را کوتاه می کند، اما در بسیاری از موارد چاره ای جز شستن آن وجود ندارد. برای به حداقل رساندن آسیب، بهتر است شلوار جین خود را از داخل بچرخانید و در ماشین بیندازید یا بشویید. در نتیجه، رویه شلوار دیگر ساییده نمی شود و به ظاهر جدید شلوار کمک می کند.

4) زیپ را با دکمه ها ببندید.

برای اینکه شلوار حالت خود را حفظ کند و البته زیپ یا دکمه آن آسیب نبیند و در پارچه گیر نکرده و آسیبی نبیند، بهتر است زیپ و دکمه ها را ببندید و سپس داخل ماشین بیندازید. شستشو

5) از شوینده ها و پودرهای رایج استفاده کنید:

شوینده های مختلفی در بازار وجود دارد که گاهی اوقات برای شلوار جین خاص موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید، اما توصیه می شود از شوینده قوی با خاصیت پاک کنندگی بالا استفاده نکنید. گاهی برای شستن این شلوارها از صابون استفاده می شود که هرگز توصیه نمی شود.

تقریباً سرکه سفید در بهبود رنگ و جلوگیری از محو شدن تمام جین ها بسیار عالی عمل می کند و توصیه می شود قبل یا در حین شستشو مقداری سرکه سفید به آب اضافه کنید و تقریباً همیشه قدرت پاک کنندگی را افزایش دهید. در مورد رنگ شلوار خود تصمیم بگیرید.

هر آنچه که در مورد چگونه به درستی شلوار لی خود را بشویید دانسته اید!

اگر با نحوه شستن شلوار لی آشنا شده اید وبسایت ارغوان جین را در شبکه های مجازی دنبال کنید

از اینکه تا پایان با ما همراه بودید کمال تشکر را از شما عزیزان داریم

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *