اخبار, اخبار و آموزش

تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

%تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

آشنایی با شلوارهای نیم بگ و واید زنانه

شلوار واید چیست؟

در حال حاضر صنعت مد و پوشاک در حال گسترش و رشد رو به جلو است؛ اما گاهی اوقات هم، از مدل های زمان گذشته با اعمال تغییرات جزئی مورد استفاده قرارمی گیرد.

%تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

یکی از این مدل های پوشیده، که امروزه بسیاردر بین زنان ترند شده است شلوارواید می باشد. این مدل شلوارها برگرفته از سال1910 میلادی و الگو برداری از پوشش مردمان چین است و وارد فروشگاه ها و مغازه های لباس فروشی شده است.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به فیلم های کلاسیک آمریکایی اند، احتمالا این نوع شلوارها را دیده باشید. ساختارمدل شلوار واید به گونه ای است که در قسمت کمر و باسن چسبیده و جذب است اما هرچه رو به پایین میاید گشادتر می شود. در گذشته این مدل ها از جنس ابریشم بود؛ اما اکنون در جنس های مختلف می توانید آن را تهیه کنید.

برخی از افراد تا نام شلوار واید را می شنوند با توجه به ویژگی هایش یاد شلوار دامنی می افتند، ولی تفاوت هایی بین این دو مدل وجود دارد.

این شلوارها چندسال جایگاه خود را در بین زنان از دست داده بود اما در دهه 70 کم کم وارد دنیای مد و فشن شد. که امروزه جز پرطرفدارترین و محبوب ترین شلوارها در بین افراد مشهور و عادی شده است.

%تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

انواع مختلف شلوارواید :

شلوار واید جین

از پرطرفدارترین نوع و مدل شلوارواید که در بین مردم شناخته شده است، شلوارواید جین است. این مدل شلوارها برای استایل های کژوال مناسب است و برای تفریح و گشت و گذار های دوستانه مورد استفاده قرارمی گیرد.

برای موقعیت های مختلف می توانید آن را با یک تاپ جذاب ست کنید.

شلوار واید لگ

شلوارهای واید لگ شباهت بیشتری به دامن شلواری ها دارند، و درقسمت دمپا آزادی عمل بیشتری وجود دارد، این مدل ها به راحتی با لباس های شما استایل می شود؛ به عنوان مثال می توانید آن را با یک شومیز در دورهمی های دوستانه تان ست کنید. اگر قصد استفاده از کفش اسپرت دارید، بهتر است به سراغ شلوارهای واید کوتاه بروید.

شلوار واید استریت

در این مدل قسمت بالایی شلوارهمچنان فیت تنتان است اما دمپا آن نسبت به سایر شلوارها کمی جمع تراست. این شلوارهای رنگ روشن را می توانید به خوبی با انواع لباس ها ست کنید؛ و با توجه به لباس تان کفش مناسب نیز انتخاب کنید. یادتان باشد که شلوارهای واید نه تنها با شومیز بلکه با انواع مانتو نیز ست می شود.

%تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

شلوار واید سرهمی

طراحی این مدل ها طوری است که بالاتنه و پایین تنه آن به همدیگرمتصل است، این نوع شلوارها بسیار جذاب بوده و به دلیل اینکه قسمت دمپا آن کوتاه است برای مهمانی های رسمی با کفش مناسب گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

پیشنهاد می شود از کفش پاشنه بلند نیزاستفاده کنید. در ضمن بالاتنه این سرهمی ها نسبتا راحت بوده و تنگ نیست.

شلوار واید مجلسی

جنس شلوارهای واید مجلسی معمولا از کتان و مخمل هستند، که استفاده آن برای مراسم های رسمی مناسب است. برای خاص تر شدن استایل تان در قسمت کمرلباس از کمربندی استفاده کرده تا موجب افزایش جذابیت تان شود. این مدل شلواربا یک کت مجلسی زیبایی شما را دوچندان می کند.

شلوار واید کلاسیک

درواقع کلاسیک بودن این مدل شلوارها تقریبا شبیه همان مدل های اولیه است که از دورشباهت زیادی به دامن دارد؛ به دلیل راحتی فوق العاده آن برای فصل تابستان کاربرد دارد. افرادی که اندام سیبی شکلی دارند می توانند از این مدل شلوارها استفاده کنند.

شلوار واید استاندارد

این شلوارها به دلیل استاندارد بودن آن برای افرادی که دارای ران های نسبتا چاقی هستند، مناسب است. اگر از آن دسته افراد که فرم اندام گلابی شکلی دارید، هستید؛ شلوارواید استاندارد بهترین انتخاب برای شماست.

فواید استفاده از شلوار واید

  1. موجب کشیده شدن پا ها می شود
  2. برجستگی ها و چربی های اطراف شکم را می پوشاند
  3. تنخور بسیار راحتی دارد
  4. بدن را خوش فرم تر نمایان می کند

%تفاوت شلوارهای نیم بگ با شلوار واید

شلوارهای نیم بگ زنانه

شلوارهای نیم بگ به دلیل ماهیت آزاد بودن و گشاد بودن آن، بهترین گزینه برای بانوانی است که علاقه مند به خرید شلوارهای جذب و چسبان نیستند؛ در فصل بهار و تابستان پوشیدن شلوارلی بگ یا نیم بگ حس بسیار راحتی را القا می کند.

شما می توانید با پوشیدن شلوارهای نیم بگ استایل نیمه رسمی از خود بسازید.

این سبک و مدل شلوارها مانند بگ زنانه ازبالا تا پایین گشاد و آزاد است، البته میزان گشادی شلوار نیم بگ نسبت به بگی کمتراست، و به شلوارراسته نزدیک تر است.

شلوارهای نیم بگ زنانه هم مانند شلوارهای بگ از مدل های محبوب این روزها در بین بانوان است. می توان این شلوارها را برای استایل رسمی و اسپرت نیزاستفاده کرد.

همانطور که گفته شد شلوارهای نیم بگ برای مهمانی ها و دورهمی های رسمی گزینه مناسبی است، پوشیدن کت کوتاه که قد آن تا زیر باسن تان است همراه با تاپ یا بلوزی که درون شلوارلی نیم بگ قرار میگیرد؛ یک ست ایده آل رسمی است. می توانید برای زیبا تر دیده شدن استایل تان دکمه های کت را بازبگذارید تا خط کمرتان به خوبی نمایان شود و جلوه عالی داشته باشد.

شلوارهای نیم بگ به دلیل مدل گشادی که دارند، چاقی یا لاغری پاهایتان دیده نمی شود، پس این مدل شلوارها برای افرادی که دوست ندارند چاق بودن و یا لاغر بودن پاهایشان دیده شود مناسب است.

همچنین افراد خیلی چاق می توانند از شلوارهای نیم بگ رنگ تیره و بدون طرح استفاده کنند تا اندام شان ظریف تر دیده شود.

در مقابل افراد خیلی لاغراحتیاج به شلوارهای رنگ روشن و طرح های چهارخونه دارند، تا اندامشان را کمی پرتر نشان دهد.

 

تفاوت شلوار واید و نیم بگ

شلوارهای واید هم مانند شلوار نیم بگ مدلی گشاد و آزاد دارند؛ اما تنها فرقش این است که شلوار واید از قسمت کمر و باسن کاملا فیت تن هستند و هیچ گونه گشادی ندارند و از قسمت ران به سمت زانو و دمپای شلوارگشاد می شود؛ اما شلوارهای نیم بگ از بالا تا پایین گشاد و آزاد هستند و قسمت دمپا آن نسبت به شلوار واید جمع تر است.

 

در آخر

در این مقاله به ویژگی های مختلف شلوارواید و نیم بگ پرداختیم؛ و اینکه کدام شلوار برای هر اندام و استایلی مناسب است. شما می توانید با درنظرگرفتن مزایا و معایب هرکدام از این شلوارها را مناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

 

 

برای مشاهده همه مدل های شلوار جین میتونین به غیر از سایت از پیج ارغوان جین هم دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *